TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

Szakértői énmárka

Szakértői énmárka

A fitnesz tipikusan az az iparág, melyben kiváló és jól felismerhető énmárkák kialakítására van lehetőségünk. Mi magunk is követünk olyan magyar és külföldi kollegákat, akik inspirálhatnak a napi munkánk során, akik kreatív ötletekkel szolgálnak, akik emberként is olyan értékrendet képviselnek, mellyel könnyen kapcsolódunk, vagy akik megnevettetnek minket egy fáradt napon.

Megint másokat azért követünk, mert felépülésük, felállásuk egy-egy embert próbáló élethelyzetből, traumából, számunkra is erőt ad.

Képzeld el, hogy fitneszszakemberként a te háttereddel, a te sztoriddal ugyanígy képes lehetsz inspirálni másokat, a szakmai tudásod közkinccsé teheted és kapcsolódhatsz azokhoz, akik hasonlóan látják a világot, az életet és az egészség vetületeit.

Sokan vagyunk, akik eleinte azt hisszük, hogy saját magunkról írni, videókat készíteni, azaz tartalmat gyártani félelmetes. Még többen hisszük, hogy az elért eredményeinkről beszélni magamutogatás. Pedig azok, akiket mi magunk is szívesen követünk online ugyanezt teszik, mégsem gondoljuk róluk a közönségük részeként, hogy önfényeznek vagy, hogy visszatetsző mindaz, amit megmutatnak abból, hogy kik is ők.

Minél világosabb az, hogy mit képviselünk és kik vagyunk, annál több ember lesz képes magára ismerni, felismerni a

Csináld úgy, ahogy te is fogyasztanád

Az, hogy miként prezentáljuk magunkat, a munkánkat és a nézeteinket online csakis a mi döntésünkön múlik. Nagyon jól lehet szabályozni azt, hogy mennyit engedünk látni magunkból, hogy a magánéletünk bizonyos részeit miként tartjuk távol a nyilvánosságtól. Ugyanakkor az értékteremtéshez az emberi hitelesség és őszinteség elengedhetetlen, tehát ha nem is vonjuk be például a családi életünket az online jelenlétbe, attól még a témához kapcsolódó értékrendünkről nyugodtan beszélhetünk, ha szükségesnek látjuk.

Minél világosabb az, hogy mit képviselünk és kik vagyunk, annál több ember lesz képes önmagában is felismerni a hasonló folyamatokat, élethelyzeteket, gondolatokat, kihívásokat, azaz annál több embernek adunk esélyt a „nem vagy egyedül” érzést megtapasztalni. Közösségépítés esetén az inspiráló és motiváló tartalmak nagyon fontos részét képezik az egésznek.

Ha a tudás átadásban jobban megtaláljuk önmagunk és szívesebben írunk szakmáról, akkor erre a koncepcióra érdemes felfűznünk a tartalmainkat. Sokan vannak, akik elvesztek az információk útvesztőjében, ugyanakkor szeretnék megtanulni mindazt, amit mi már tudunk. Számukra iránymutatással szolgálhatunk és részletesen, lépésről-lépésre megírt sorvezetőt adhatunk a kezükbe.

Aztán ott van a humor, mint eszköz, a provokatív gondolatok, kérdések és felvetések, a saját szűrőnkön átszűrt felismerések, a kudarcaink kommunikálása. Ezek mind helyet kaphatnak, amikor leképezzük magunkat online.

Hosszútávú munka, sok idővel és lassú megtérüléssel

Azzal érdemes tisztában lenni, hogy az online jelenlét építése egy hosszú folyamat. Nyilván eljön majd a pont, amikor egyre több ember kezd olvasni, követni és elköteleződni, de a legtöbb esetben mindezt évek csendes munkája előzi meg. Miközben egyetlen vagy néhány visszajelzés érkezik a posztjainkra, miközben azt érezzük, hogy a falnak beszélünk, nos addig is a lehető legmagasabb minőségű anyagot kell létrehoznunk. Sokszor tűnik majd értelmetlennek, reménytelennek az a sok befektetett energia, amit a munkánkba tettünk, mégis ez az útja-módja a hosszútávú építkezésnek.

Emiatt kell még a legelején megfontolni, hogy akarjuk-e csinálni mindezt, kell-e nekünk online létrehozni valamit, hívogat-e minket, hogy ebbe az irányba lépjünk tovább, amikor a vállalkozásunkhoz kapcsolódó tervezést végezzük?

Arról nem is beszélve, hogy egy sor kapcsolódó trükköt és technikai vonatkozású dolgot kell majd megtanulnunk. Kvázi kitanulunk egy új szakmát, miközben végig érünk a folyamaton, aminek a kifutása a kívánt közönség kiépítése, több kliens és akár a saját termék vagy szolgáltatás megalkotása lesz.

Többszörös újratervezés is jellemzi ezt a műfajt, hiszen ahogyan mi változunk emberként és szakemberként úgy változik majd az is, hogy mit tartunk fontosnak kommunikálni, hogy milyen hangnemet használunk, hogy mely eszközöket részesítjük előnyben és milyen formátumokba töltjük az értékes tartalmainkat. Lesznek majd szünetek és leállások, kiégéshez közeli állapotaink is. Ezekbe érdemes a legmélyéig, teljes valónkkal belemenni és megélni, hogy onnan épülve egy újabb szinten kezdhessük majd újra a munkát.

Az énmárka, ahogy a neve is mutatja, rólunk szól, élő, organikusan változó, fejlődő és folyton lendületben lévő avatar. Ugyanúgy ápolásra, fejlesztésre és olykor türelemre szorul, mint mi magunk.

Tipp: Ha jól jönne egy kis szakmai támogatás, motíváció, légy Te is IWIREPs PRO tag. Tudj meg többet edzőközösségünkről, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

A cikket írta: Csurgó Krisztina Személyi edző, iskolai magatartás és well-being vezető
A képek forrása: Freepik

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI Nemzetközi Fitnesziskola több, mint 2 évtizedes innovatív tevékenységének köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések területén. Cégcsoportunkat az IWI Európa Kft és az IWI Project Kft alkotja, melyek az iwi.hu, iwireps.hu, valamint a webshop.iwi.hu weboldalakat üzemeltetik és tulajdonosai az „International Wellness Institute" márkanévnek is. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps
webshop