Kezdők edzőtermi kisokosa - 1. rész

Elkezdenél mozogni, de fogalmad sincs, mit csinálj és hogyan készülj rá? Adunk néhány ötletet!

Először is már az is nagyszerű hír, hogy megértetted, a mozgás fontos. A kérdés az, mihez van kedved? Rengeteg a lehetőség, csupán mérlegelni és választani kell, hogy megtaláld a számodra tökéletes boldogságot okozó mozgásformát.

Nézz körül, mit találsz elérhető közelben és gondold át, milyen mozgásforma szimpatikus és praktikus számodra, ami az adottságaidnak is megfelelő. Küzdősport, csoportos torna, jóga, konditerem, csapatsport, egyéni sport? Ha magányos farkas vagy inkább, akkor a csapatsportokat ne válaszd, akkor, ha alakot formálnál, kiváló lehetőség a futás vagy a konditerem. Ha szeretsz kooperációban edzeni, csapatban küzdeni, akkor rengeteg felnőtt szabadidős kézilabda, kosárlabda vagy más sporthoz találsz lehetőséget szinte bárhol. 

 

Mit vigyek az első edzésre?

  • Kényelmes ruházatot, amiben megfelelően tudsz mozogni
  • Edzőcipőt
  • Törölközőt
  • Folyadékot - legalább fél liter, zárható palackban
  • Ha tusolnál, akkor papucs, tusfürdő, váltóruha

Készülj arra, hogy ha csoportos órára mész, pl. egy koreografált aerobikra, nem biztos, hogy mindent tökéletesen végre tudsz hajtani. De ne keseredj el, mert ez általában így történik, kell több alkalom, mire az idegrendszered megszokja azt a ritmust, az edző stílusát, amikor már egy hangból kitalálod, mi a feladat. Ehhez kitartónak kell lenni. 

A konditeremről lesz egy külön cikkünk. De azt mindenképp tartsd észben, hogy az életed nem egy nap, nem egy hét és nem egy hónap alatt fog megváltozni. Az életmód váltáshoz hosszú hónapok kitartó munkája szükséges. Kb. 3 hónap, mire adaptálódsz egy adott mozgáshoz, tehát addigra mondhatod azt, hogy otthonosan mozogsz abban a közegben. Akkor érdemes edzéstervet váltani, vagy szintet lépni, hogy tovább tudj fejlődni. Ahhoz, hogy az edzés rutinná és a mindennapjaid részévé váljon, éveknek is el kell telniük. 

 

Mikor, mit egyek az edzés előtt?

Fontos, hogy az első edzésed előtt ne legyél éhes, de ne is edd tele magadat! Célszerű edzés előtt másfél-két órával enni valami könnyű ételt, pl. sovány húst kevés rizs körettel, salátával vagy egy kisebb könnyű szendvicset. A cukros, zsíros ételeket inkább kerüld, mert nehezebb velük mozogni, bágyadtabbá, figyelmetlenebbé tehetnek. Ha túl közel étkezel az edzéshez, akkor felkavarodhat a gyomrod, ha túl messze van az étkezés időben, akkor pedig eléhezhetsz, ami hirtelen fáradást, energiacsökkenést, szédülést eredményezhet és nehéz belőle regenerálódni. Ha éhesen esel oda edzésre, akkor a büfében valami kisebb szénhidrátos zabszeletet, fehérje szeletet fogyassz inkább, mintsem zsíros csokoládét vagy egy nagyobb szendvicset. 

 

Mit egyek edzés után?

A legjobb egy fehérje turmixot bedobni rögtön az edzés végeztével, aztán otthon 1-2 órán belül elfogyasztani egy teljes étkezést, pl. húst körettel, salátával vagy zöldséggel. 

Szeretnél segítséget kapni az első lépésekhez? Itt a helyed az IWI ÉN Fitnesz Alaptanfolyamon! 100% online kurzusunk táplálkozási, motivációs, lélektani tanácsokkal is támogat Téged rengeteg értékes edzéstippen felül. (Otthoni és edzőtermi gyakorlatsorokkal)

 

 

További cikkek a kategóriából

Az IWI Nemzetközi Fitnesziskoláról

Az IWI 20 éves munkájának köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések piacán. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!