TARTSD NAPRAKÉSZEN TUDÁSODAT!

Fitness Trend Magazin

A nagy vita: Hogyan oldjuk meg a wellness szektorban a toborzási válságot? - 1. rész

A nagy vita: Hogyan oldjuk meg a wellness szektorban a toborzási válságot? - 1. rész

A személyzet toborzása és megtartása egyre sürgetőbb kérdéssé vált a vendéglátóipari vállalkozások számára a globális koronavírus-járvány hatásai miatt, 2020 márciusától mintegy 355 000 ember hagyta el az iparágat, ami a munkaerő mintegy tizedét jelenti az Egyesült Királyság Nemzeti Statisztikai Irodája szerint.

A személyzet toborzása és megtartása egyre sürgetőbb kérdéssé vált a vendéglátóipari vállalkozások számára a globális koronavírus-járvány hatásai miatt, 2020 márciusától mintegy 355 000 ember hagyta el az iparágat, ami a munkaerő mintegy tizedét jelenti az Egyesült Királyság Nemzeti Statisztikai Irodája szerint.

A spa- és wellness-szektor sokat szenvedett ennek a váltásnak a részeként, sok terapeuta még mindig szabadságon van, és azok, akik lemondanak a kormányzati támogatásokról, gyakran újraértékelik helyzetüket: szabadúszók vagy pályaelhagyók lesznek. A piaci bizonytalanság miatt munkakört sem váltanak szívesen. „A vendéglátás hiányával karöltve, a wellness-szektoron belüli toborzásban is komoly problémák tapasztalhatóak az egész Egyesült Királyságban” - mondja Angela Smith, a La Source International ügyvezető igazgatója. „18 éves toborzói pályafutásom alatt még soha sem volt ennyire mélyponton a szakma.”

Négy vendégszakértőnk osztja meg tanácsait a spa-csapat megerősítésével és építésével kapcsolatban.

1. Visszatérés a készségfejlesztés alapjaihoz

Kathryn Dowthwaite-Blay, a Spa Oktatási Akadémia alapítója és igazgatója felvázolja, hogyan lehet kezelni a készséghiányt menedzsment szinten:

„Valódi szakadék van a spa-iparban: tehetséges, lelkes embereink vannak, akik sikeresen lépnek egyre feljebb és feljebb a ranglétrán, azonban gyakran mindezt anélkül, hogy rendelkeznének a munkájuk elvégzéséhez szükséges bizonyos alapvető ismeretekkel. A kemény munkájuk ellenére gyakran hiányoznak belőlük a vezetői képességek és a magabiztosság ahhoz, hogy hatékonyan elvégezzék a napi feladatokat, például találkozók és képzések lebonyolítását. Az a leginkább aggasztó, hogy sokuknak nincsenek alapvető pénzügyi ismeretei, mint például a költségszámítások és a költségvetés készítése, és olyan fogalmak ismerete, alkalmazása, mint a befektetés megtérülési számítás, a forgótőke, az árképzési stratégiák és az eredménykimutatás.

Az oktatásba és képzésbe való befektetés mindig elsőbbséget kellene élvezzen annak érdekében, hogy tudással, készségekkel és magabiztossággal vértezze fel a spa-team tagjait. Ha még több szenior vezetőnk lenne elkötelezett az oktatás iránt, akkor pozitív változást láthatnánk azokon a munkahelyeken, ahol erre értékként kezdenek tekinteni. Az oktatás befektetés-arányos megtérülése (ROI) rendkívül alulbecsült a spa- és wellness-iparban, így az, hogy mérni tudjuk a képzések és fejlesztések eredményeit, megkönnyíti a képzési költségvetési javaslatok és stratégiák létjogosultságának igazolását. 

Gyakran elismerik az értékesítési tréning ROI-ját, de sokan nehezen tudják mérni a személyzet fejlesztésének hatását más területeken; például a minőségirányítás vagy a vezetés gyakran nem szerepel olyan magasan a spa képzési tervében. A mérési eszközök, mint az ügyfél-elégedettségi kérdőív, a minőségbiztosítási felmérések, valamint a személyzet megtartására, a toborzásra, az átképzési költségekre és a teljesítményre vonatkozó adatok elemzése indokolhatják a vezetői képzésbe történő befektetéseket.”

Jövő-biztos karrier utak

„Többé már nem tekinthetünk a spa-menedzser-képzésre önálló egységként, hanem fel kell ismernünk, hogy minden iparágnak fejlesztenie kell a vezetőit, hogy naprakészek legyenek saját ágazatuk új trendjeivel és kutatási eredményeivel csakúgy, mint a legfrissebb menedzsment és vezetési irányelvekkel. Coaching, mentorálás, munkavállalói jólét, kultúra és a sokszínűség – ezek a jelenlegi legaktuálisabb témák. A készségeinket folyamatosan kell fejlesztenünk a karrierünk jövőjének biztosítása érdekében.

A tudatos munkaerő megtartás elősegíti, hogy jó piaci hírnévre tegyen szert a vállalkozás, ami napjainkban különösen fontos, mivel több a betöltetlen állás, mint amennyi személyzet van. Amikor új tehetségeket próbálunk a céghez vonzani és megtartani a jelenlegi csapatot, a jelöltek számára kiemelkedően fontos, hogy a fizetésen túl lássák a vállalkozáshoz való csatlakozás egyéb előnyeit is.”

www.spaeducationacademy.com 

2. Befektetés az emberekbe a profit növelése érdekében

Kathryn Moore, a Spa Connectors alapítója arról beszél, hogyan lehet bevonzani és megtartani a tehetséges munkatársakat a jelenlegi toborzási környezetben:

„A spa-iparban a toborzás és a megtartás gyorsan változik. Ha a spa-k a legjobb jelölteket akarják magukhoz csábítani, akkor fokozatot kell váltaniuk, hogy jócskán kiemelkedjenek a versenytársaik közül. Amikor tehetséges csapattagokat próbálunk toborozni a spa-nkba, akkor ne felejtsük el, hogy az emberek nem csak fizetést és juttatási csomagot keresnek. Az emberek karrier lehetőségre vágynak, és ezt biztosítani kell számukra.

Az egyéni fejlesztési terveknek vagy a karrierútról való beszélgetésnek be kell épülnie a vezetői rutinba. Azáltal, hogy a spa-vezetőnkkel nyitottak, őszinték és elérhetőek vagyunk, illetve biztosítjuk számukra a képzési terveket, egy olyan környezeteket tudunk teremteni, ahol a beosztottjaink tudják, hogy tanulni fognak és inspirációt kapnak.

A manapság legfontosabb képességek, a ’meg tudom csinálni’ hozzáállás és a tanulási hajlandóság. Azok az emberek, akik tanulásra fordították az idejüket a lezárások alatt, ők most élvezik annak az gyümölcseit, hogy további menedzsment-, közösségi média- vagy pénzügyi ismereteket szereztek. Mivel a spa-iparág egyre inkább a wellness irányába tart, egyre fontosabbá válik, hogy egy jelölt - legyen az terapeuta vagy menedzser - sokoldalú legyen, és széleskörű jártassággal rendelkezzen a különböző területeken.”

A toborzási talány

„Furcsa helyzetben vagyunk jelenleg, mivel a járvány miatt rengeteg tapasztalt tehetség hiányzik a szakmából. A szállodáknak és az önálló üzemeltetőknek szükségük van személyzetre, mivel az utazások - bár többnyire belföldiek – száma nő. Azonban úgy tűnik, sokan nem szívesen adják meg a régi fizetést, annak ellenére, hogy a bevételek kezdenek visszatérni a normális szintre. Miközben a wellness pihenések és tartózkodások száma növekszik, a fizetési sávok mégis csökkennek szerte a világon, mert a munkáltatók nem akarják tartani a koronavírus előtti bérszínvonalat. Szóval miért is nem fizetjük meg a személyzet, akik a vendégeket tisztességesen kiszolgálja?

A digitális platformok egyre fontosabbá válnak a leendő alkalmazottakkal történő első kapcsolatfelvételben. Mi, a közösségi médián keresztül szerezzük a legtöbb elérésünket, legyen szó vendégekről vagy leendő munkavállalókról. A saját WhatsApp Business fiókunk például egy nagyszerű eszköz arra, hogy rendszerezzük a jelölteket: gyorsan áttekinthetővé teszi a képességeiket még akkor is, ha naponta 200 önéletrajzot kapunk.

Nyilvánvaló a spa és wellness iránti kereslet; és szükségünk van munkaerőre ahhoz, hogy ezeket a szolgáltatásokat nyújthassuk. Szóval, a munkaerőbe való befektetés nélkül mégis mitől várjuk a fejlődést?”

www.spaconnectors.com

Forrás: https://issuu.com/europeanspamagazine/docs/esm_summer_issue_80/s/12886423?fbclid=IwAR2ocQHRnIBtlZfdHm8voHz5a06qpgzwekHQ5Y8co6mud2eLR3cJK0Sj4gc

Írta: Mark Smith

Fordította: Dajka-Szederkényi Kornélia, okleveles közgazdász, falusi turizmus menedzser, IWI Wellness és Spa Menedzser, PhD kutatását turizmus, egészségturizmus és vidéki turizmus témakörben végzi.

A következő részt csütörtökön olvashatjátok, addig is tájékozódjatok hamarosan induló Wellness és Spa menedzser képzésünkről.

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Fitnesz szakmai képzések Budapesten, vidéken és online. Személyi edző, Fitness instruktor, Csoportos Fitness instruktor, Sportoktató, erőnléti és rehabilitációs képzések, NASM tanfolyamok, továbbképzések, akkreditált workshopok. Egyszerű jelentkezés!
Az IWI Nemzetközi Fitnesziskola több, mint 2 évtizedes innovatív tevékenységének köszönhetően iskolánk vezető pozíciót tölt be a hazai fitnesz, wellness és sport képzések területén. Cégcsoportunkat az IWI Európa Kft és az IWI Project Kft alkotja, melyek az iwi.hu, iwireps.hu, valamint a webshop.iwi.hu weboldalakat üzemeltetik és tulajdonosai az „International Wellness Institute" márkanévnek is. Az IWI jóval többet jelent számunkra, mint egy sikeres üzleti vállalkozás! Szlogenünk, a „Szenvedélyből karrier" saját életutunk kifejeződése, melyet igyekszünk átadni a képzéseinkben résztvevőknek is!

Solutions

FACEBOOK

iwireps
webshop